Friday 17 September 2010

Prison sentences reduced to ten years

احکام زندان رهبران بهائيان به ده سال کاهش پيدا کرد
نیویورک - ۲۵ شهريور ۱۳۸۹ (۱۶ سپتامبر ۲۰۱۰)

بنا به گزارش‌های رسيده احکام زندان‌های بيست ساله برای هفت مدير جامعه بهائيان ايران کاهش پيدا کرده است.

جامعه جهانی بهائی مطلع شده است که روز گذشته به وکلای اين هفت نفر به طور شفاهی گفته شده احکام زندان آنها از بيست سال به ده سال کاهش يافته است.

اين هفت زندانی، بهروز توکلی، وحيد تيزفهم، مهوش ثابت، جمال‌الدين خانجانی، سعيد رضائی، فريبا کمال‌آبادی، و عفيف نعيمی، اعضای گروهی در سطح ملی بودند که با اطلاع حکومت ايران، به نيازهای اوليه جامعه سيصد‌هزار نفری بهائيان ايران رسيدگی‌ می‌کردند.

Yaran
محاکمه اين افراد که بيست ماه بدون هيچ اتهامی در زندان بودند، طی شش جلسه کوتاه دادگاه، که از ۲۲ دی‌ ماه سال گذشته آغاز شد، برگزار گرديد. در مدتِ زندانی بودن به آنها کمتر از يک ساعت اجازه ملاقات با مشاوران حقوقی داده شد. دادگاه در ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ پايان يافت.

از جمله اتهام‌های اين افراد فعاليت‌ عليه نظام اسلامی و راه‌اندازی تشکيلات غيرقانونی بود. اتهام هائی که زندانيان به طور کامل و مطلق تکذيب کردند.

پس از صدور حکم دادگاه اين افراد از اوین به زندان گوهردشت کرج منتقل شدند.

صدور حکم‌های زندان بيست ساله برای هريک از متهمان مورد اعتراض کشورهای مختلف جهان، از جمله استراليا، کانادا، فرانسه، آلمان، هلند، نيوزيلند، بريتانيا و ايالات متحده قرار گرفت. اتحاديه اروپا و رئيس پارلمان اروپا نيز، همراه با نهادهای متعدد دفاع از حقوق بشر، و گروه‌ها و افراد بيشماری به اين اعتراض‌ها پيوستند.

No comments: