Showing posts with label SHIRIN EBADI. Show all posts
Showing posts with label SHIRIN EBADI. Show all posts

Friday, 24 February 2012

Iranian Taboo

در يک مستند بی‌سابقه تابوی صدساله ايرانی به نمايش در می‌آيد
لس‌آنجلس، ایالات متّحدۀ آمریکا، ۲ اسفند ۱۳۹۰ (۲۱ فوریه ۲۰۱۲) - سرویس خبری جامعۀ جهانی بهائی




یک فیلم سینمایی که آزار بهائیان را در ایران بررسی میکند، این هفته، پیش از نمایش بر پرده‌های سینمایی در سراسر ایالات متّحده و کشورهای دیگر، در لس‌آنجلس اکران میشود.

تابوی ایرانی کار فیلمساز سرشناس هلندی-ایرانی، رضا علّامه‌زاده، است.

آقای علّامه‌زاده، که بهائی نیست، میگويد: «با وجود آن که از ورود به وطنم محروم هستم، توانستم در بخشهای دورافتاده‌ای در ایران با کمک دوستان علاقه‌مند فیلم بگیرم، دوستانی که جان خود را به خطر انداختند تا صحنه‌هایی را که لازم داشتم ضبط کنند.»

او میگويد: «من طیّ سالها کار به عنوان فیلمساز چندین مستند چالش‌انگیز ساخته‌ام، امّا هیچ یک از آنها به دشواری ساخت تابوی ایرانی نبود.»

فیلم در ایران آغاز میشود و سفر یک زن بهائی و دختر ۱۴ ساله‌اش را دنبال میکند که تصمیم گرفته‌اند همۀ دارایی‌های خود را بفروشند و کشور را ترک کنند و در غرب پناهندگی بگیرند.

این فیلم به تلاش‌های جامعۀ بهائی ایران برای آموزش اعضای جوان خود، که از آموزش عالی محروم‌اند، نيز میپردازد و – برای نخستين بار – صدای بهائیانی را که در روستای ایول در استان شمالی مازندران املاکی داشته و به آزار طولانی دچار بوده‌اند، به گوش جهانيان میرساند.

آقای علّامه‌زاده میگويد نام تابوی ایرانی را برای اين برگزیده است که به نظر او حتّی آن دسته از ایرانیانی که باور دارند بهائیان باید از حقوق بشر خود برخوردار باشند، دربارۀ این مسئله ساکت میمانند.

آقای علّامه‌زاده اضافه میکند: «من باید ساختن این فیلم را زودتر شروع میکردم. در زمانی که تحقیق میکردم، متوجه شدم همۀ بخشهای مختلف اجتماع بر اساس جنسیت، قومیت، زبان و دین خود تحت فشار هستند، امّا بهائیان بالاترین درجۀ محرومیت را دارند – حتّی مرده‌هایشان امنیت ندارند و گورستانهایشان مورد یورش قرار میگیرد. بنابراین، نگاه من صرفاً با تمرکز بر جنبۀ حقوق بشر است. میخواستم تصویر کنم که حقوق بهائیان تا چه حد نقض میشود.»

او میگويد: «تابوی ایرانی شخصیترین مستندی است که تا به حال ساخته‌ام.»

بدعت ديگر اين فيلم مصاحبه‌هایی است با سیاستمداران، نویسندگان و دانشگاهیان ایرانی که به ندرت به صورت عمومی دربارۀ «مسئلۀ بهائیان» ایران سخن گفته‌اند. از جملۂ اين افراد يکی ابوالحسن بنی‌صدر، اوّلین رئيس جمهور ایران پس از انقلاب اسلامی سال ۵۷ (۱۹۷۹)، است.

شیرین عبادی، وکیل حقوق بشر و برندۀ جایزۀ نوبل صلح، نيز محروم کردن بهائیان از شغلهای معیّنی را زیر سؤال میبرد. خانم عبادی میگوید: «برای کار... برای کسب صادقانۀ درآمد یا برای گرفتن جواز کسب، برای باز کردن یک مغازۀ تعمیر کفش یا یک رستوران، لازم نیست مسلمان باشید. در کجای اسلام گفته شده یک کفّاش باید مسلمان باشد؟»

تابوی ایرانی جمعه ۵ اسفند (۲۴ فوریه) در لس‌آنجلس اکران میشود و در هفته‌های آینده در هلند، مونترال و تورنتو در کانادا و در آتلانتا، شیکاگو، اورلاندو، ساندیهگو، سانفرانسیسکو و شهر واشنگتن در ایالات متّحدۀ آمریکا روی پرده خواهد رفت. جزئیات کامل نمایش فیلم در تارنمای آن به آدرس http://www.iraniantaboo.com یافت میشود.

فیلمساز هلندی-ایرانی، رضا علّامه‌زاده، کارگردان تابوی ایرانی. او میگوید: «این شخصی ترین مستندی است که تا به حال ساخته‌ام.»


در پاریس، رضا علّامه‌زاده – سمت راست – با رئيس جمهور پیشین ایران، ابوالحسن بنی‌صدر برای فیلم مستند تابوی ایرانی مصاحبه کرد. آقای علّامه‌زاده میگوید: «سازمان دادن و دسترسی به گسترۀ وسیعی از مصاحبه‌شوندگان در این فیلم نکتۀ چالش‌انگیز دیگری بود که توانستم بر آن فائق آیم.»


وکیل حقوق بشر و برندۀ جایزۀ نوبل صلح، شیرین عبادی، در فیلم تابوی ایرانی. خانم عبادی با زیر سؤال بردن محروم کردن بهائیان از شغلهای معیّنی، میپرسد: «در کجای اسلام گفته شده یک کفّاش باید مسلمان باشد؟»


خوانندۀ معروف ایرانی، داریوش، سمت چپ، با توانائی‌هايش در آوازخوانی آهنگ تازه‌ای را که اسفندیار منفردزاده برای فيلم تابوی ایرانی نوشته، اجرا کرده است. کارگردان فیلم رضا علّامه‌زاده در سمت راست تصویر است.



نقل از: سرویس خبری جامعه جهانی بهائی



Monday, 19 September 2011

Open Letter

نامه شیرین عبادی به احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران




شیرین عبادی در نامه ای به گزارشگر ویژه حقوق بشر از وی خواسته است از هر طریق ممکن نسبت به نقض حقوق بشر در ایران اعتراض کرده و توجه دولت جمهوری اسلامی ایران را به رعایت و تضمین حقوق شهروندان خود جلب کند.



متن نامه شیرین عبادی که نسخه‌ای از آن در اختیار «خانه حقوق بشر ایران» قرار گرفته به شرح زیر است:

جناب آقای احمد شهید
گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران

احتراما به اطلاع می رساند همکار اینجانب آقای عبد الفتاح سلطانی – وکیل دادگستری و یکی‌ از موسسین کانون مدافعان حقوق بشر - در تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۰ بعد از مطالعه پرونده یکی‌ از موکلین خود در راهروی ساختمان دادگاه انقلاب توسط مامورین امنیتی دستگیر شد. توسط مامورین امنیتی دستگیر شد.

مأمورین امنیتی همراه وی به خانه و دفتر وکالت او رفته و بدون ارائه حکمی مبنی بر اجازه بازرسی، دفتر وکالت و منزل وی را تفتیش و تعدادی از اوراق مربوط به پرونده‌های وکالتی، سایر اوراق و اسناد و کامپیوتر متعلق به فرزندان وی را ضبط کرده و با خود می برند. مأمورین فقط برگ احضاریه ای به آقای سلطانی داده اند که این احضاریه توسط دختر ایشان به دفتر اینجانب ارسال شده که به ضمیمه تقدیم می گردد. همان گونه که در متن احضاریه ملاحضه می کنید جلب و معرفی آقای سلطانی به شعبه سوم بازپرسی بر عهده مامورین امنیتی گذاشته شده است.

این شیوه دستگیری آنهم توسط مامورین امنیتی بر خلاف قوانین ایران است . لازم به ذکر است این اولین باری نیست که آقای سلطانی بازداشت شده اند، ایشان بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ ، در تاریخ ۲۶ خرداد ماه ۱۳۸۸ دستگیر شده و بیش از ۲ ماه نیز در زندان به سر بردند که خوشبختانه از کلیه اتهامات تبرئه شدند.
اقای محمد سیف زاده ، یکی دیگر از موسسین کانون مدافعان حقوق بشر است که به اتهام تشکیل این کانون و تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه ها، به ۲ سال حبس قطعی محکوم شده و هم اکنون جهت اجرای حکم در زندان به سر می برند . ایشان به علت نوشتن یک نامه به آقای خاتمی در خصوص وضعیت دادگستری ایران مجددا به اتهام نشر اکاذیب تحت محاکمه قرار گرفته ا ند .

متاسفانه برای کلیه افرادی که با کانون مدافعان حقوق بشر همکاری داشته اند ، پرونده کیفری تشکیل شده که از آن جمله می توان به خانم ها ، نرگس محمدی، مهناز پراکند و آقایان ، عبدالرضا تاجیک ، هادی اسماعیل زاده و مجید پور استاد اشاره کرد . برای عده ای نیز حکم محکومیت صادر شده است که می توان از خانم نسرین ستوده و آقایان محمد علی دادخواه و محمد سیف زاده نام برد.

با کمال تاسف علاوه ٔبر اعضا و همکاران کانون مدافعان حقوق بشر، بسیاری دیگر از فعالین و مدافعان حقوق بشر در ایران تحت تعقیب قرار گرفته اند و بعضأ نیز مواجه با محکومیت‌های سنگین شده اند که از آن جمله می‌‌توان به وضعیت خانم‌ها بهاره هدایت و شیوا نظر آهاری و بسیاری دیگر اشاره کرد.

بنا بر مراتب فوق و نظر به اینکه دادگاه های انقلاب در ایران طبق برخی احکام صادره، صراحتا فعالیت های حقوق بشری را در ردیف جرائم سنگین تلقی نموده و مدافعان حقوق بشر را مورد مجازات قرار داده اند، توجه آن مقام محترم را به عدم امنیت جانی و شغلی مدافعان حقوق بشر در ایران جلب می کنم و تقاضا دارم از هر طریق ممکن نسبت به نقض حقوق بشر در ایران اعتراض کرده و توجه دولت جمهوری اسلامی ایران را به رعایت و تضمین حقوق شهروندان خود جلب نموده و از کلیه امکانات بین المللی خود برای اصلاح وضعیت موجود استفاده نمائید.

با تقدیم احترام
شیرین عبادی
رئيس کانون مدافعان حقوق بشر در ايران
۲۳ شهريور ماه ۱۳۹۰

رونوشت : خانم پیلای – کمیسر عالی حقوق بشر؛ گزارشگر ویژه استقلال قضات و وکلا؛ گزارشگرمحترم وضعیت مدافعان حقوق بشر؛ گروه کار سازمان ملل دربازداشت‌های خودسرانه



Friday, 13 August 2010

Interview with Shirin Ebadi

مصاحبه بی بی سی با خانم شیرین عبادی در مورد حکم بیست سال زندان برای مدیران پیشین بهائی


Thursday, 14 January 2010

نخستین جلسه دادگاه

گفت و گو با دیان علایی، نماینده جامعه بهائیان در سازمان ملل متحد درباره برگزاری نخستین جلسه دادگاه هفت نفر از رهبران بهایی در ایران




گفت و گو با شیرین عبادی، وکیل دادگستری و برنده جایزه نوبل درباره برگزاری نخستین جلسه دادگاه هفت نفر از رهبران بهایی درایران

Saturday, 21 February 2009

UK Channel 4 News interview with Iranian lawyer Shirin Ebadi about defence of Baha’i leaders

British Channel 4 News interview with Nobel Prize for Peace winner Dr Shirin Ebadi about defence of Baha’is in Iran. Shirin Ebadi talks to the International Editor Lindsey Hilsum in her Tehran office about harassment her legal work is facing.

Sunday, 4 January 2009

BAN VOICES CONCERNS OVER THREATS AGAINST IRANIAN NOBEL PEACE PRIZE LAUREATE

3 January 2009 – Secretary-General Ban Ki-moon today expressed his great concern over reports that Iranian lawyer, human rights activist and Nobel Peace Prize laureate Shirin Ebadi has been threatened recently.

It has also been reported that her Center for the Defense of Human Rights has been broken into and materials taken, and that hostile crowds have gathered outside her office and home.

Mr. Ban “calls on the Iranian authorities to take immediate measures to prevent any further harassment and to ensure Shirin Ebadi''s safety and security,” according to a statement issued by his spokesperson.


United Nations News

Saturday, 27 December 2008

دفتر کانون مدافعان حقوق بشر در ایران پلمپ شد


دفتر کانون مدافعان حقوق بشر در ایران توسط نیروهای انتظامی و امنیتی در شصتمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر پلمپ شد

روابط عمومی کانون مدافعان حقوق بشر:
دفتر کانون مدافعان حقوق بشر مستقر در خیابان یوسف آباد تهران روز یکشنبه اول دی ماه ١٣٨٧ توسط نیروهای انتظامی و امنیتی بدون ارائه حکم قضایی پلمپ شد٠

این دفتر با قسمتی از جایزه صلح نوبل که در سال ٢٠٠٣ به شیرین عبادی تعلق گرفته بود، خریداری شده و در اختیار کانون قرار گرفته بود٠ در این دفتر علاوه بر کانون مدافعان حقوق بشر، نهاد مردمی دیگری به نام «کانون مشارکت برای پاکسازی مین» که آن نیز توسط شیرین عبادی و گروهی از همفکران وی تأسیس شده بود، اداره می شد٠ در حقیقت با پلمپ غیرقانونی دفتر کانون مدافعان حقوق بشر، محل کار دو نهاد مردمی تعطیل شد٠ ریاست این نهاد مردمی شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل بر عهده دارد٠

قرار بود روز یکشنبه به مناسبت شصتمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر، در دفتر کانون مدافعان حقوق بشر مراسم جشنی برگزار شود٠ این برنامه به مسئول مربوط در نیروی انتظامی منطقه یوسف آباد تهران جهت حفظ امنیت مراسم و طبق معمول قبلا اطلاع داده شده بود٠

کانون مدافعان حقوق بشر از سال ١٣٧٩ شروع به کار کرد و درخواست خود را به کمیسیون ماده ده احزاب تقدیم کرده بود که حتی مسئولان وقت ( علی جنتی، معاون سیاسی وزارت کشور ) صحه بر قانونی بودن این نهاد مردمی گذاشته و اعلام عمومی در روزنامه ها شده بود٠

کانون مدافعان حقوق بشر به ثبت جهانی نیز رسیده و عضو رسمی فدراسیون بین المللی جوامع حقوق بشر است که ١٩٠ کشور جهان عضو آن هستند٠

کانون مدافعان حقوق بشر طبق اساسنامه خود سه وظیفه اصلی بر عهده دارد، «دفاع رایگان از متهمان عقیدتی و سیاسی»، «حمایت از خانواده های زندانیان سیاسی و عقیدتی» و «گزارش دهی منظم و مستمر در موارد نقض حقوق بشر در ایران»٠ از آنجایی که در دو سال اخیر به هیچ یک از گزارشگران ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد جهت ورود به ایران ویزا داده نشده بود، بسیاری از سازمان های بین المللی به گزارش های این کانون استناد می کردند، از جمله بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی که به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دسامبر ٢٠٠٨ ارائه کرد و منجر به صدور قطعنامه علیه دولت جمهوری اسلامی ایران شد نیز به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر استناد شده بود٠

به نظر می رسد مجموعه فعالیت های حقوق بشری این نهاد مردمی باعث برخورد غیرقانونی روز یکشنبه اول دی ماه ١٣٨٧ شده است٠

برنامه جشن کانون مدافعان حقوق بشر قرار بود با سخنرانی تعدادی از فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برگزار شود و راه اندازی سایت کانون و اعلام فعالیت آن و همچنین جایزه تلاشگر حقوق بشر به تقی رحمانی انجام شود که یک ساعت و نیم قبل از شروع برنامه نیروهای انتظامی و لباس شخصی ممانعت به عمل آوردند٠

گفتنی است در حین اقدام نیروهای انتظامی در پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر که بدون ارائه حکم قضایی انجام می شد، تعدادی از افراد لباس شخصی با دوربین های عکاسی و فیلمبرداری از داخل ماشین های پارک شده در خیابان یوسف آباد و داخل ساختمان های مقابل و همچنین دفتر کانون مدافعان حقوق بشر تصویربرداری می کردند٠ این در حالی بود که نیروهای انتظامی و لباس شخصی ها از انجام وظیفه قانونی خبرنگاران که برای پوشش خبر و گزارش به محل دفتر این کانون اعزام شده بودند، ممانعت به عمل آورده به گونه ای که دوربین عکاسان خبرنگار حاضر در محل توسط نیروهای لباس بدون ارائه کارت شناسایی ضبط شد٠ هرچند در این محل نیروهای انتظامی نیز حضور داشتند٠

عدم ارائه حکم قانونی و قضایی به مسئولان کانون مدافعان حقوق بشر با اعتراض آنان مواجه شد٠ این اعتراض با برخورد توهین آمیز برخی از نیروهای مسئول در محل همراه شد که برخورد فیزیکی هم وجود داشت٠

Monday, 22 December 2008

Iran Shuts Down the Defender of Human Rights Centre


Iranian police have raided and closed the office of a Defender of Human Rights Centre (DHRC) led by the Nobel Peace Prize Winner, Shirin Ebadi on the evening of Sunday 21 December 2008.

According to Narges Mohammadi, Deputy Head of the Centre, dozens of policemen entered the office without showing a search warrant. The policemen said they were not obliged to show a warrant because they were wearing police uniforms. Iranian authorities have provided no written justification for the raid.

Ms Ebadi, who has repeatedly criticised Iran's human rights record, said it would not stop her supporters' work. She also said: "We will meet again somewhere else and will continue to support the rights of activists and political prisoners,".


For more details please refer to the following news agencies:
1. BBC NEWS (English)
2. The Washington Post (English)
3. Radio Farda (Farsi)
4. Deutsche Welle (Farsi)
5. Radio France Internationale (Farsi)
6. IRNA (Farsi)
7. Fars News Agency (Farsi)
8. AUTMEWS (Farsi)

Friday, 5 September 2008

Recent Update on Baha'is Detained in Iran

The Baha'i World News Service released the following update on Baha'is were detained in Iran.Baha’i leaders still in prison; Nobel Prize winner continues in their defence:

The seven members of a Baha’i coordinating committee remain in Evin Prison in Tehran, and there are fears for their safety. Their families have no information about formal charges against them, although it has been more than a month since a government prosecutor was quoted in the press as saying the individuals had “confessed” to operating an “illegal” organization with ties to Israel and other countries – charges categorically denied by the Baha’i International Community. (See BWNS article.)

Mrs. Shirin Ebadi – a prominent Iranian human rights attorney who is a Nobel laureate – maintains that she and her colleagues at the Defenders of Human Rights Centre in Iran are prepared to defend the jailed Baha’is, despite criticism and false accusations levelled at her and her family because of their involvement, including charges that she or her daughter have become Baha’is. Mrs. Ebadi is a Muslim, and the Baha’i International Community confirms that neither she nor her daughter have ever been Baha’is. She has stated that attorneys have been trying to get access to those in jail but such access has been denied. (For more information about Mrs. Ebadi, see official Baha’i statement dated 12 August 2008.)

The seven members of the Baha’i coordinating committee who are in prison are Mrs. Fariba Kamalabadi, Mr. Jamaloddin Khanjani, Mr. Afif Naeimi, Mr. Saeid Rezaie, Mr. Behrouz Tavakkoli, Mr. Vahid Tizfahm, and Mrs. Mahvash Sabet. The first six have been jailed since May, and Mrs. Sabet since March.

On 19 August, Mr. Tavakkoli’s wife was detained and held for four days after she visited the prosecutor’s office and pressed for clarification of her husband’s situation.

At least 22 Baha’is currently in jail

Three Baha’is who were jailed in Tehran on 19 August for no known reason have been released. It was the second time in six months that the three, Mr. Touraj Amini, Mr. Iraj Amini, and Mr. Payman Amoui, were detained.

There are still at least 22 Baha’is in jail in Iran who are being held because of their religion.

Oppression of Baha’is continues unabated:

The broad-based, government-backed campaign to stamp out the Baha’i community continues.

A number of tactics are used to prevent Baha’is from earning a living. In one recent example, a Baha’i working at a real estate agency in Shiraz was fired from his job when a group of agents met and decided that dealing with Baha’is is against Islamic law. At the meeting, a number of baseless allegations were made against the Baha’i – allegations he strongly denied – and an anti-Baha’i leaflet published by the city council and the police was distributed.

Other recent reports from Shiraz show the multifaceted nature of the campaign against the Baha’is:

  • Three different versions of an anti-Baha’i brochure titled “Baha’ism: A Colonial Dance” were widely circulated in the city. The brochure included common false accusations about the Baha’i Faith.

  • A number of Muslim neighbours of Baha’i families have received “visits” from people who attempt to distort their perception of the Baha’i Faith and discourage them from associating with the Baha’is.

  • A Baha’i youth who was a national judo champion was expelled from the national team before the team travelled to international competitions. After appeals were lodged, it was learned that there is a general directive prohibiting Baha’is from competing, coaching, or refereeing on national teams.


Links: http://www.bahaiworldnews.org/human-rights/iran/iran-update.html

Tuesday, 19 August 2008

ايران نشر اكاذيب و حمله به بهائيان را تشديد مى‌كند


حملات رسانه‌هاى ايران به بهائيان و شيرين عبادى، برندۀ جايزۀ نوبل
به قصد دامن زدن به "تعصبات و ترس‌هاى غير منطقى" مردم است

نيويورك

١٢ اوت ٢٠٠٨ برابر با ٢٢ مرداد ١٣٨٧
سرويس خبرى جامعۀ جهانی بهائى

جامعۀ جهانی بهائى امروز در بيانيه‌اى اعلام كرد ادعاهاى فريب‌كارانه رسانه‌هاى خبرى ايرانى دربارۀ هفت رهبر زندانى جامعۀ بهائيان ايران و خانم شيرين عبادى و كسان ديگرى كه به دفاع از آنها برخاسته‌‌اند نشانگر تلاش حكومت ايران براى محروم كردن اين زندانيان از امكانات دفاع قانونى و نيز دامن زدن به "تعصبات و ترس‌هاى غيرمنطقى" مردم است٠

در اين بيانيه آمده است: " گزارش‌هاى منتشر شده در رسانه‌هاى خبرى تحت حمايت دولت حاكى از تلاش مقامات ايرانى براى استفاده از رسانه‌هاى عمومى در شايع كردن اتهاماتى مبنى بر فعاليت اين زندانيان در طرح‌هاى براندازى در ايران است. متهم كردن خانم شيرين عبادى، وكيل سرشناس حقوق بشر و برندۀ جايزۀ صلح نوبل، نيز كه به اتفاق همكارانش آمادگى خود را براى دفاع از بهائيان اعلام كرده، طرح ديگرى براى ادامۀ محروم نگه داشتن اين افراد از حق داشتن وكيل است٠" ٠

اين بيانيه كه در تارنماى دفتر جامعۀ جهانى بهائى در سازمان ملل متحد منتشر شده است به اتهامات بهائى شدن دختر خانم عبادى، عامل صهيونيزم بودن بهائيان و اين كه تماس بهائيان ايران با نهاد اداره كنندۀ جامعۀ جهانى بهائى نوعى "توطئه" است پاسخ داده است٠

"حكومت ايران از هر ابزارى كه در اختيار دارد براى بدنام كردن جامعه بهائيان ايران استفاده مى‌كند و بعد هر وقت كه بخواهد، در فضاى مسمومى كه خودش ايجاد كرده، مى‌گويد فلان كس بهائى است. خانم عبادى اولين كسى نيست كه اين روش در باره‌اش اعمال شده است. خانم عبادى به عنوان يك وكيل از افراد و گروه‌هائى با سوابق گوناگون دفاع مى‌كند و اين به آن معنا نيست كه او الزاماً به اعتقادات آنها باور دارد. سؤال اين است كه رسانه‌هاى تحت حمايت دولت با ادعاى اين كه دختر او بهائى است مى‌خواهند چه شبهه‌اى را القا كنند؟"٠

متن کامل اين بيانيه را در پیوند زیر بخوانيد

http://bic.org/statements-and-reports/bic-statements/081208P.htm