Thursday 15 September 2011

Four more arrested

بازداشت چهار شهروند بهائی در رابطه با دانشگاه مجازی بهائیان ایران


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهار شهروند بهائی ساکن تهران به نام‌های شکیب نصرالله، کیوان رحیمیان، کامران رحیمیان و فاران حسامی (همسرش) در رابطه با دانشگاه مجازی بهائیان صبح روز سه شنبه ۲۲ شهریور ماه پس از احضار و معرفی خود به دادسرای اوین در‌‌ همان مکان بازداشت و به نقطه نامعلومی انتقال داده شدند.

قابل ذکر است شکیب نصرالله دو بار پیش از دستگیری هم، مورد بازجویی قرار گرفته بطوریکه پس از بازجویی دوم با فشار اداره اطلاعات از محل کار اخراج شده است. نامبرده فارغ التحصیل رشته روان‌شناسی از دانشگاه مجازی بهائیان است که دو سال پیش فوق لیسانس خود را از دانشگاه مک گیل کانادا اخذ کرده و متعاقب آن به ایران بازگشته است.

از اول خرداد ماه ۱۳۹۰ تا کنون بیش از ۴۰ نفر از همکاران و اساتید علمی دانشگاه مجازی بهائیان در شهرهای مختلف ایران به ادارهٔ اطلاعات احضار شده‌اند و دربارهٔ همکاری‌هایشان با موسسهٔ علمی آزاد (دانشگاه آنلاین بهائیان) مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. بیش از ۲۰ نفر از همکاران این موسسه در طول این مدت بازداشت شده‌اند که از این بین هفت نفر از ایشان به نام‌های وحید محمودی، رامین زیبایی، کامران مرتضایی، فرهاد صدقی، نوشین خادم، محمود بادوام و ریاض سبحانی بیش از ۳ ماه است که در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برند. در ضمن بسیاری از افرادی که تا به حال بازداشت شده‌اند تحت فشارهای روحی و بعضا جسمی به جهت امضای تعهد نامه و قطع هر گونه ارتباط با دانشگاه آنلاین بهائیان قرار گرفته‌اند.

با بازداشت این چهار نفر، تعداد اساتید و مرتبطین با این دانشگاه آنلاین بهائیان ایران به یازده نفر افزایش یافته است.


No comments: