Saturday 19 March 2011

Appeals Court confirms 20 years imprisonment

تایید حکم ۲۰ سال حبس تعزیری برای هفت مدیر سابق جامعه بهائی

در آخرین روزهای سال ١٣٨٩ دادگاه تجدید نظر جمهوری اسلامی ایران حکم ۲۰ سال حبس تعزیری برای هفت مدیر سابق جامعه بهایی را تایید کرد.
Yaran
توضیح: هفت زندانی بهائی، در عکسی که چندین ماه قبل از دستگیری شان گرفته شده، عبارتند از، ردیف جلو، بهروز توکلی و سعید رضائی، و ایستاده، فریبا کمال آبادی، وحید تیزفهم، جمال الدین خانجانی، عفیف نعیمی و مهوش ثابت.

بنا به گزارش خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) هر یک از هفت مدیر سابق جامعه بهائی، از سوی دادگاه تجدیدنظر به ۲۰ سال حبس محکوم شدند. در این گزارش آمده است که، این حکم به صورت کتبی و در زندان به این هفت نفر ابلاغ شده است.

در مرداد ماه ١٣٨٩ شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به قضاوت مقیسه، هفت مدیر سابق جامعه بهائی را به ۲۰ سال و مجموعا ۱۴۰ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود. چند هفته بعد در ۲۴ شهریور به وکلای مدافع مدیران سابق جامعه‌ی بهائی "به طور شفاهی" اعلام شد که احکام زندان آنان از بیست سال به ده سال کاهش یافته است.

لازم به یادآوریست که در روز ۲۲ اسفند از آزادی موقت آقای جمال‌الدین خانجانی جهت شرکت در مراسم یادبود همسرش جلوگیری به عمل آمد. همچنین گزارش‌ها حاکی از حضور گسترده نیروهای امنیتی در مراسم یادبود همسر جمال‌الدین خانجانی است.

No comments: